Ηλικίες: 1η δημοτικού έως 6η δημοτικού
Διάρκεια: 1 ώρα
Σχετικά με το έργο
Ένα ήσυχο απόγευμα, ένας χαριτωμένος εξωγήινος προσγειώνεται στο μπαλκόνι της Μίλυ και της χτυπά το τζάμι. Αυτή τον καλωσορίζει ενθουσιασμένη, ώσπου καταλαβαίνει ότι ο εξωγήινος ήρθε για να καταστρέψει τον κόσμο!
Θα καταφέρει η Μίλυ να τον συγκινήσει και τελικά να σώσει τον πλανήτη μας;
Θα μπορέσουν τα παιδιά να βοηθήσουν την Μίλυ να πετύχει τον στόχο της;
Και η μουσική τι ρόλο θα παίξει;
Στο Θεατρικό Έργο του Ανέστη Ποϊράζη η ηρωίδα θα προσπαθήσει με επιχειρήματα να πείσει τον εξωγήινο (ο οποίος δεν έχει νιώσει ποτέ κανένα συναίσθημα) να μην καταστρέψει την Γη.
Όταν καταλάβει ότι τα λόγια δεν είναι αρκετά για να αλλάξουν την πρόθεση του εξωγήινου, τη θέση τους θα πάρει η μουσική, αποδεικνύοντας ότι αυτή είναι η διαγαλαξιακή γλώσσα που μιλάει απευθείας στην καρδιά!
Σκηνοθεσία: Ανέστης Ποϊράζης, Μαριάννα Ρούκαλη
Μουσική σύνθεση πρωτότυπων κομματιών: Κώστας Μπαλάμης
Ακούγονται έργα των Wolfgang Amadeus Mozart, Sergei Prokofiev, Ludwig van Beethoven, Claude Debussy
Συντελεστές παράστασης στη Θεσσαλονίκη
Ερμηνεία: Θεοδώρα Σιδέρη, Κώστας Μπαλάμης
Μουσική (πιάνο και synthesizers): Κώστας Μπαλάμης
Συντελεστές παράστασης στην Αθήνα
Ερμηνεία: Πηνελόπη Γρηγοριάδου, Λουκία Γκαρδιακού
Μουσική (πιάνο και synthesizers): Λουκία Γκαρδιακού
Περισσότερες πληροφορίες για τους Εκπαιδευτικούς
Η παράσταση αποτελεί πρόταση που μπορεί να συσχετιστεί και με τους 4 κύκλους Εργαστηρίων Δεξιοτήτων καθώς γεννά προβληματισμούς, επιδρώντας σε δύο επίπεδα:
Α. Της Λογικής
Η ηρωίδα μιλάει με τον εξωγήινο, διαπραγματεύεται, και ψάχνοντας για λύση απευθύνεται στο ακροατήριο. Θέτει τα ερωτήματα:
- Μπορεί η επιβίωση ενός είδους να συνεπάγεται τον αφανισμό κάποιου αλλού;
- Υπάρχει ηθικό όριο στην επικράτηση και επιβολή του ανθρώπου στη φύση;
- Τι μπορούμε να κάνουμε για να μην αφανιστεί ο πλανήτης μας;
- Άραγε τί είναι φιλία;
- Κι αν κάποιος δε μιλά την ίδια γλώσσα με εμάς; Πως θα επικοινωνήσουμε;
- Μπορούμε να κάνουμε φίλο κάποιον που είναι τελείως διαφορετικός από εμάς;
Τα παιδιά, συζητούν με την ηρωίδα, και καλούνται να βρουν λύσεις συμμετέχοντας στην εξέλιξη του έργου.
Β. Των Συναισθημάτων
Η μουσική του έργου λειτουργώντας ορισμένες φορές σαν υπόβαθρο και άλλες φορές πρωταγωνιστικά, βοηθάει τα παιδιά να βιώσουν τα συναισθήματα που περιγράφει η ηρωίδα.
Έτσι η αγωνία, η χαρά, ο θυμός, η λύπη, η αγάπη και η γαλήνη ζωντανεύουν, ανάγοντας τη μουσική στη γλώσσα των συναισθημάτων.
Έγραψαν για το "Ένας Εξωγήινος στο Μπαλκόνι μου"
Λογική και συναισθήματα αναδύονται και ξεδιπλώνονται με έναν αλληλεπιδραστικό τρόπο που κινητοποιεί στο έπακρο μαθήτριες και μαθητές. Οι εικαστικές δημιουργίες στο εργαστήρι και το παιχνίδι πριν την επιστροφή στο σχολείο μας, συμπληρώνουν με επιτυχία την πολυειδή απόδραση!
Αγγελική Μανάφη, Υποδιευθύντρια
3ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκων